ACMOC
Login
ACMOC
Retorno de compressão pelos injetores da pá carregadeira cat 910 ano 82

Retorno de compressão pelos injetores da pá carregadeira cat 910 ano 82

Showing 1 to 4 of 4 results
Vinícius arrojo
Topic Author
Offline
Send a private message to Vinícius arrojo
Posts: 2
Thank you received: 0

Boa noite sou brasileiro tenho uma Caterpillar 910 motor 3204 com injeção nozzle, estou com retorno de compressão pela ponta dos injetores,já foi trocado os 4 injetores a bomba de combustível o ponto do motor e nada resolveu a máquina trabalha um pouco e começa o problema, o motor foi a pouco tempo ajustado a taxa de compressão dos cilindros e de 14 bar ( não sei se isso vai fazer diferença) preciso ajuda 🆘 não encontrei nenhum profissional que entenda desses motores antigos essa máquina deve ser do ano 80 usa pre camara onde o bico vai alojado preciso informações técnicas ou que me ajude a sair desse problema

Please log in or create an account to join the conversation.
Thu, Aug 7, 2025 12:58 AM
d2gary
Offline
Member
Send a private message to d2gary
Posts: 1,282
Thank you received: 1

I'm not bilingual but recognized enough words to know this wasn't a scam

This is the best I could do

Please log in or create an account to join the conversation.
Thu, Aug 7, 2025 3:15 AM
Ray54
Offline
Member
Send a private message to Ray54
Posts: 1,931
Thank you received: 24

My computer offers to translate it, I don't know if that fetcher just pops up with a phone. If not it say he is in Brazil, so Portuguese.

Please log in or create an account to join the conversation.
Thu, Aug 7, 2025 5:31 PM
Vinícius arrojo
Topic Author
Offline
Send a private message to Vinícius arrojo
Posts: 2
Thank you received: 0

Exatamente isso que a IA do Google traduziu foi o que eu quis dizer, o problema persiste a 910 agora nem arranca,quando o motor gira já passa compressão pra linha de diesel,já não sei o que fazer,os pistões estão mandando compressão pela ponta da bicos pela linha de diesel

Please log in or create an account to join the conversation.
Fri, Aug 8, 2025 12:51 AM
D4Jim
Offline
Member
Send a private message to D4Jim
Location: NW Kansas
Posts: 1,342
Thank you received: 12

I'm not the expert you are looking for but if the injectors have been replaced and the problem persists look for air getting into the fuel system ahead or in the injector pump. Might be from a return line that is frothing and giving the appearance of the air coming from the injectors.

Não sou o especialista que você procura, mas se os injetores foram substituídos e o problema persistir, verifique se há ar entrando no sistema de combustível à frente ou na bomba injetora. Pode ser proveniente de uma linha de retorno que está espumando e dando a impressão de que o ar está saindo dos injetores.

Cats Forever

Please log in or create an account to join the conversation.
Fri, Aug 8, 2025 3:25 AM
Showing 1 to 4 of 4 results
YouTube Video Placeholder

Follow Us on Social Media

Our channel highlights machines from the earliest Holt and Best track-type tractors, equipment from the start of Caterpillar in 1925, up to units built in the mid-1960s.

Upcoming Events

The Century of Caterpillar

| Elkader, 203 Johnson St, Elkader, IA 52043, USA

Urana Vintage Machinery Club Inc

Chapter Nineteen

| Victoria Park, Urana NSW

Lake Goldsmith - 100 years of Caterpillar rally

Chapter Nineteen

| 1234 Carngham-Lake Goldsmith Rd, Lake Goldsmith Vic

100 YEARS OF CATERPILLAR IN TASMANIA

Chapter Nineteen

| 2 Winkleigh Rd, Exeter TAS 7275
View Calendar
ACMOC

Antique Caterpillar
Machinery Owners Club

1115 Madison St NE # 1117
Salem, OR 97301

[email protected]

Terms & Privacy
Website developed by AdCo

Testimonials

"I became a member recently because the wealth of knowledge here is priceless." 
-Chris R

Join Today!